HET WAARMAKEN VAN BELOFTEN ALS UITGANGSPUNT

Mark, de 34-jarige directeur van een handelsonderneming in speelgoedartikelen, loopt ’s avonds laat door het magazijn van zijn bedrijf. De laatste medewerker is een half uur geleden naar huis vertrokken na een werkdag van ± 12 uur. Ondanks het late tijdstip hoort Mark in de verte op kantoor de telefoon rinkelen. Op zijn telefoon ziet hij zijn mailbox overstromen.

Omstreeks 22.00 uur arriveert hij thuis bij zijn vrouw en dochter, het eten heeft zijn vrouw voor hem opgewarmd in de magnetron. “We kunnen het absoluut niet aan”, zucht Mark. “Dit was toch je doel?!” reageert zijn vrouw enigszins terechtwijzend. Terechtwijzend, omdat Mark de afgelopen maandag steeds zat te klagen over de stabiele omzet, hij had zo graag een toename in het aantal opdrachten gezien zodat hij kan opschalen. Na een avondje googlen besloot hij in zee te gaan met het bureau ‘De Snelle Jongens’ die Marks webshop voor een mooi tarief bovenaan de zoekresultaten hebben geplaatst.

Wat vervolgens gebeurde had Mark niet voorzien. Een explosie van het aantal bestellingen waardoor zijn webshop volledig overbelast raakte en medewerkers de druk niet aan konden. Bestellingen werden te laat of niet geleverd, retouren werden niet afgehandeld en de klantenservice was onderbemand. Radeloos neemt Mark contact op met ‘De Snelle Jongens’. “Haal mij alsjeblieft zo spoedig mogelijk UIT de zoekresultaten!”.

Bovenstaand verhaal is écht geen uitzondering op de regel. Iedereen wil goed vindbaar zijn (online), maar er wordt vaak niet genoeg gekeken naar de gevolgen die marketingactiviteiten hebben op de organisatie. En dan kan de marketinginvestering wel eens resulteren in onkosten in plaats van omzetten.

Ging Mark met Braincandy in zee, dan was dit voorkomen. Braincandy denkt verder dan alleen het verlenen van een marketingdienst. Braincandy adviseert u over de in te zetten kanalen, geeft realistische verwachtingen over uw marketinginvestering en vertelt u de mogelijke vervolgstappen bij een toename van de omzet/orderstroom.

Benieuwd naar wat u kunt bereiken met (online) marketing? Neem contact op met Braincandy. hallo@braincandy.nl