KLANTENBINDING D.M.V. PERSONALISATIE

Sjaak reist dagelijks met het openbaar vervoer vanuit zijn woonplaats Arnhem naar zijn werk in Utrecht. Hij is een man van de vaste routine, in Arnhem een bakje koffie voor onderweg, in Utrecht een croissantje met 30+ kaas zonder boter.

Het weekend is weer voorbij en Sjaak is onderweg naar zijn werk. Aangekomen op het station in Arnhem loopt Sjaak direct naar zijn vaste koffiecorner ‘Willems koffie’. “Hallo Sjaak, goed weekend gehad?” vraagt Hellen, de vaste medewerkster van de koffiecorner. “Uitstekend Hellen, het gaat altijd zo snel voorbij hé”, antwoordt Sjaak. “Hetzelfde als altijd?”, vraagt Hellen. Sjaak knikt instemmend. Met een tevreden en vertrouwd gevoel stapt Sjaak in de trein. “De prijs is wel wat hoger, maar dat neem ik voor lief met deze service!” denkt hij.

Bovenstaand verhaal is een voorbeeld van hoe het inzetten van gerichte service de binding van je klanten kan vergroten. Is dat hip? Is het vernieuwend? Het is van alle tijden en wordt ook al decennia lang toegepast.

Tegenwoordig zijn er meer mogelijkheden op dit vlak. Service is te vertalen in een persoonlijke benadering. Ken je klant. De hoeveelheid informatie die we beschikbaar hebben over onze klanten is enorm, net als de mogelijkheden om dit in de praktijk te gebruiken, zowel on- als offline. Braincandy is bij uitstek de partij om samen te inventariseren hoe deze data optimaal kan worden ingezet om de binding met uw klanten te vergroten (en uw omzet te verhogen!).
Lees ook onze andere artikelen: On- en offline data slim inzetten en Kantenservice als onderdeel van de marketing.

Wij dagen je uit om deze twee vragen over je onderneming te beantwoorden:

  1. Weet je welke gegevens er van je klanten beschikbaar zijn binnen je bedrijf?
  2. Weet je op welke manier je dit optimaal kunt benutten?

Stuur ons je antwoorden per mail en wij nemen contact met je op om vrijblijvend van gedachten te wisselen!

Eens brainstormen over de mogelijkheden over de klantenbinding bij jouw product? Neem contact op met Braincandy. hallo@braincandy.nl