KLANTENBINDING MET BESCHIKBARE DATA

De directie van autobedrijf De Groot zit met een groeiend probleem. De afgelopen jaren is het aantal APK keuringen flink gedaald, het laatste jaar zelfs met 20%! En nu stelt de nieuwe marketingmedewerker ook nog eens voor om het budget voor aankomend jaar te verhogen, hoe haalt hij het in zijn hoofd?!

De nieuwe marketingmedewerker Jan houdt een vurig betoog over het inzetten van gepersonaliseerde email in combinatie met een eigen klantaccount op de website. Dat snap te directeur niet. “De papieren mailing naar onze klanten heeft altijd goed gewerkt, waarom is dit nu opeens niet meer het geval?”, “We hebben nog 5 dozen flyers met kortingsactie op voorraad, deze moeten nog wel op!”, snauwt de directeur. Jan weet zijn werkgever toch te overtuigen (slechter kan het immers niet worden) en krijgt een kans.

Samen met Braincandy bekijkt Jan welke data er beschikbaar is en hoe deze ingezet kan worden. Er is best veel: persoonsgegevens van onze klanten, geboortedatum, alle gegevens van de auto en onderhoudshistorie! De gegevens worden beschikbaar gesteld in een individuele klantomgeving op de website en de klanten worden actief benaderd voor de APK keuring. Ook krijgen ze een verjaardagskaartje. Bovendien wordt een afsprakenmodule op de website geplaatst waardoor klanten eenvoudig een afspraak kunnen inplannen.

Inmiddels zijn we een jaar verder en is de daling omgezet in lichte stijging. De automatisering heeft eveneens geleid tot een aanzienlijke kostenbesparing en verhoogde klanttevredenheid. Een win-win-win situatie: De directeur blij, Jan een promotie en Braincandy een tevreden klant.

Wij begrijpen dat je als ondernemer niet de tijd en/of kennis in huis hebt om de juiste marketingmix te vinden die tot zichtbaar resultaat leidt. Nodig ons daarom uit om de mogelijkheden onder de loep te nemen! De oplossing is vaak dichterbij dan je denkt. hallo@braincandy.nl