Marketing.
Van strategie tot en met de uitvoering
en met een sterke focus op online.
Marketing.
Van strategie tot en met de uitvoering en met een sterke focus op online.
MARKETING CAMPAGNES.
MARKETING CAMPAGNES.
Braincandy geeft kanaalonafhankelijk advies, uitgewerkt in een marketingcampagne op maat. Om jouw doelstellingen te behalen is het belangrijk om kanaalonafhankelijk advies te ontvangen. Immers, je wilt je budget zo efficiënt mogelijk inzetten en een optimaal resultaat behalen. Bij Braincandy kijken we daarom wat voor jouw doelstellingen nodig is. Anders gezegd: met welke slimme combinatie van marketingkanalen gaan we jouw doelstellingen behalen.
Het kanaalonafhankelijke advies kan bijvoorbeeld een combinatie zijn van Google Ads, digitale masten naast de snelweg, outdoor reclame, een gepersonaliseerde direct mailing en advertenties op social media.
Aangenomen dat niet iedereen grote budgetten beschikbaar heeft voor marketing, denken wij ook aan de haalbaarheid. Vandaar dat je op eerlijk advies kunt rekening. We zijn kritisch op plannen die niet vruchtbaar zijn en realistisch over budget, doorlooptijden en verwachtingen.
STRATEGIE.
Een marketingstrategie is onontbeerlijk voor een goede campagne. Een strategie begint met een doelstelling en eindigt in een concreet plan van aanpak. Daarnaast omschrijven we wat we willen bereiken, met welke marketingkanalen we gaan werken en de wijze waarop we deze optimaal in gaan zetten.
Bij Braincandy praten we je ook graag bij. Er zijn immers zoveel marketingtheorieën en -kanalen en wij begrijpen dat jij niet altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en technische mogelijkheden. Daarom kun jij vertrouwen op Braincandy.
Onze pientere collega’s bepalen samen met jou de koers zodat jij betrokken blijft. Veel werkzaamheden voeren wij in eigen huis uit en soms betrekken we externe specialisten. Op deze wijze werken we efficiënt voor de beste resultaten.


UITVOERING.
Na de strategie komt de uitwerking van de gekozen mediamix. Tijdens de uitwerking en uitvoering, wanneer er (forse) investeringen worden gedaan, zijn er veel risico’s. Juist dan is het prettig dat je kunt vertrouwen op Braincandy voor een zorgeloos eindresultaat. Samengevat: vanaf de content creatie tot en met het uitwerken van het gekozen mediakanaal is Braincandy jouw bonuscollega.
Printed media, zoals drukwerk, direct mail en sign, produceren we in eigen huis. Dat geldt ook voor web development, SEO, SEA en Social Media werkzaamheden. Voor andere marketinguitingen gaan we in ons netwerk op zoek naar de beste deal, bijvoorbeeld voor outdoor reclame. Met de ‘beste deal’ bedoelen wij een evenwichtige prijs/kwaliteit verhouding en goede afspraken en garanties.
De term ‘inkoop’ gebruiken we niet. Enerzijds omdat we de meeste werkzaamheden in eigen huis uitvoeren en anderzijds omdat inkoop meer is dan een benchmark. Bij onze ‘inkoop’ horen namelijk ook begeleiding en coördinatie zodat jij gegarandeerd bent van een vlekkeloze voortgang van jouw opdracht.
UITVOERING.
Na de strategie komt de uitwerking van de gekozen mediamix. Tijdens de uitwerking en uitvoering, wanneer er (forse) investeringen worden gedaan, zijn er veel risico’s. Juist dan is het prettig dat je kunt vertrouwen op Braincandy voor een zorgeloos eindresultaat. Samengevat: vanaf de content creatie tot en met het uitwerken van het gekozen mediakanaal is Braincandy jouw bonuscollega.
Printed media, zoals drukwerk, direct mail en sign, produceren we in eigen huis. Dat geldt ook voor web development, SEO, SEA en Social Media werkzaamheden. Voor andere marketinguitingen gaan we in ons netwerk op zoek naar de beste deal, bijvoorbeeld voor outdoor reclame. Met de ‘beste deal’ bedoelen wij een evenwichtige prijs/kwaliteit verhouding en goede afspraken en garanties.
De term ‘inkoop’ gebruiken we niet. Enerzijds omdat we de meeste werkzaamheden in eigen huis uitvoeren en anderzijds omdat inkoop meer is dan een benchmark. Bij onze ‘inkoop’ horen namelijk ook begeleiding en coördinatie zodat jij gegarandeerd bent van een vlekkeloze voortgang van jouw opdracht.

ANALYSE.
De analyse is het moment waar we naar uitkijken. We willen namelijk weten wat het heeft opgeleverd.
Om een goede analyse te kunnen doen is het belangrijk dat de campagnedoelen vooraf al zijn bepaald en ingesteld zodat we de te ontvangen data goed kunnen meten. Deze data bestaat voornamelijk uit respons en conversies in de breedste zin van het woord. Bijvoorbeeld: verkopen, inschrijvingen op nieuwsbrief, engagement op social media, offerte aanvragen, winkelbezoek, etc.
Vervolgens gaan we de data interpreteren en hangen we er conclusies aan. En die conclusies vormen weer belangrijke input voor nieuwe of opvolgende campagnes.
Hoewel we soms te maken hebben met overmacht (bijvoorbeeld de politiek, natuurrampen of de kwaliteit van jouw databestand), kunnen we over het algemeen stellen dat onze marketinginspanningen leiden tot een rendabele investering.
