Digital Out-of-Home

DIGITAL OUT-OF-HOME.

Wat is Digital Out-of-Home (OOH)? Digital Out-of-Home zijn reclame uitingen die buitenshuis worden getoond op plaatsen waar veel bezoekers of voorbijgangers zijn. De drager van dit type reclame heeft een digitale, elektronische basis zoals een LED scherm.
Out-of-Home reclame is steeds vaker digitaal en wordt vaak ingezet naast de meer traditionele vorm van outdoor reclame, zoals abri posters en bus bestickering.

Out-of-Home toepassingen

Out-of-Home reclame uitingen kom je overal tegen. De bekendste vormen van Digital Out-of-Home zijn:

  • Displays op openbare gelegenheden (stations, supermarkt, luchthavens, bibliotheken)
  • Displays in het openbaar vervoer (bushokjes en in bussen en trams)
  • Displays in wachtruimtes (tandarts, apotheek)
  • Digitale masten langs de snelweg (billboards)
  • Narrowcasting (televisie-, lcd- en plasmaschermen ingezet o.a. op festivals)

Lees op de pagina Out-of-Home en Sign meer over andere vormen van outdoor reclame.

Doel OOH

Out-of-Home reclame is erop gericht om naamsbekendheid te genereren of een campagne onder de aandacht te brengen. Het valt onder de categorie ‘above the line’. Dat is een verzamelnaam voor marketingactiviteiten die gericht zijn op een groot publiek. Bijvoorbeeld via de tv, radio en in dagbladen.

DE VOORDELEN

Met Out-of-Home reclame uitingen bereik je een grote groep mensen en vergroot je aanzienlijk je naamsbekendheid.

  • Vergroten naamsbekendheid
  • Relatief goed meetbaar en beheersbaar
  • Ondersteunend aan marketingcampagnes

Wil je weten welke Out-of-Home reclame uitingen jij kunt inzetten en wat de kosten zijn? Vraag het Braincandy!

BEKIJK OOK

Ga naar de bovenkant