Home » Marketing » Strategie » Data driven
Data driven2020-01-05T00:17:48+01:00

DATA DRIVEN.

Als je jouw doelgroep kent en begrijpt heb je vaak ook een idee waar deze op respondeert. Maar weet je ook met welk medium je ze bereikt en op welk moment ze ontvankelijk zijn voor jouw boodschap? Dat is het terrein van Data Driven Marketing.
Aan de hand van data (persoonsgegevens, onderzoek, statistiek, etc.) brengen we de momenten in kaart wanneer de klant ontvankelijk is voor jouw boodschap. Zo kunnen we de momenten waarop jij jouw budget liever niet inzet uitsluiten. En we bepalen welke combinatie van media inzet het meest geschikt is: bijvoorbeeld de inzet van digitale masten in combinatie met Google Display Marketing en Social Media Advertising.

360° Klantbeeld

De toenemende digitalisering in het klantcontact geeft steeds meer inzicht in en controle over de customer journey die een klant maakt. Die journey begint bij attentie tot en met de daadwerkelijke actie, de aankoop. Met data krijgen we, mits goed geïnterpreteerd, een steeds vollediger beeld over jouw klant en zijn journey.
En op basis van dat beeld maken we keuzes: met welk medium bereiken we de doelgroep en wanneer, welke segmentaties maken we en hoe formuleren we de propositie.

Data driven marketing

Kortom, data driven marketing is het analyseren en gebruiken van klantgegevens om gerichtere en effectievere marketing activiteiten te ondernemen. Door data gedreven marketing voeren is nadenken over actie en reactie. Het is een continu proces van doen en meten. Soms zelfs van trial & error, maar gaandeweg worden er zeker flinke successen geboekt.

Second party data

Wanneer je eigen data eindig is kun je de data van andere partijen gebruiken. Dit is tegen betaling en sinds de komst van de AVG is er een strenge controle en zijn de mogelijkheden beperkter. Second party data kan afkomstig zijn van uitgeverijen (bijvoorbeeld lidmaatschappen tijdschrift) of van andere abonnementenservices of zelfs webshops. Je kunt deze partijen zelf benaderen, maar je kunt ook een list broker inzetten.

DE VOORDELEN

Marketingbenadering vanuit de gedragswetenschap is een interessegebied van Braincandy. Voeg daar een onderbouwing vanuit user data aan toe en je zit bij ons gebakken.

  • Vergroten sales
  • Aantrekken nieuwe klanten door second party data

Zet jij jouw data optimaal in? Misschien toch nieuwsgierig naar onze kijk daar op? Maak een afspraak met Braincandy!

Vertel ons.

Waar ben jij naar op zoek?

+31 (0)85 1301 846
[email protected]
CONTACT

BEKIJK OOK

LEES ONZE BLOG.

Meer Berichten Laden

VRAGEN?

NEEM CONTACT OP.

HALLO

Welkom op de website van Braincandy, online & marketing.
We wensen je veel leesplezier!
[TIP] bekijk onze animatie

Logo Braincandy met subtitel 300x150 transparant

Laat je gegevens achter en dan nemen wij contact met je op.

Go to Top