Conversie Optimalisatie

Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat de weg van advertentie naar conversie met zo min mogelijk hindernissen genomen kan worden. Testen, testen en nog eens testen tot de gebruikerservaring zo prettig is dat de doelen steeds makkelijker behaald worden. Deze doelen zijn vaak omzetgericht zoals de aankoop van een product of het doen van een donatie.

Even belangrijk zijn de subdoelen zoals het inschrijven op een nieuwsbrief en engagement op sociale media. Deze acties kunnen op een later moment uitmonden in sales (mits deze potentiƫle klanten goed onderhouden worden).

De werkzaamheden rondom conversie optimalisatie zijn breed. We maken een splitsing in de voor de gebruiker zichtbare en onzichtbare elementen:

  • Zichtbaar: beeld, tekst, routing, intonatie, leesbaarheid, call to actions, titelstructuur, testimonials.
  • Onzichtbaar: software (crm/webshop), A/B testing, Analytics, onsite feedback, mouse tracking, eye tracking


Ten onrechte wordt vaak gedacht dat conversie optimalisatie alleen van toepassing is bij de online kanalen. Het is evenzeer toepasbaar bij bijvoorbeeld direct mail. Met testpanels en tracking software kunnen we vooraf de attentiewaarde van een direct mailing meten.

Hoewel optimalisatie voor significant meer rendement kan zorgen, is het in de praktijk vaak een ondergeschoven kindje. Er is hier dus nog heel veel voordeel te behalen.

Wil je inzicht in wat er voor jouw organisatie te verbeteren valt? Laat een scan uitvoeren door Braincandy!

contact