Meer dan ONLINE

Marketing is meer dan online

De term ‘marketing’ is een containerbegrip geworden. Wij maken graag een onderscheid enerzijds in marketing als strategie en anderzijds de diverse marketingkanalen die de strategie omzetten in uitvoering, bijvoorbeeld een AdWords campagne of een direct mailing.
Voordat we starten met de uitvoering moeten de doelstellingen helder zijn. Deze doelstellingen werken we uit in een strategisch plan, of beknopt visiedocument. En juist daar zit de meerwaarde van Braincandy in.

De meerwaarde van Braincandy

De meeste mediabureaus houden zich enkel bezig met de uitvoering van (online) marketingkanalen. Bij Braincandy gaat de kennis verder. We kijken naar het grotere geheel en geven kanaal onafhankelijk advies. Dat kan een combinatie zijn van online marketing, het plaatsen van out-of-home promotiemateriaal (zoals abri’s), een gepersonaliseerde direct mailing, adverteren op social media, etc.

Sommige campagnes zijn eenduidig of kortstondig. Kort afstemmen wat de wensen zijn is dan voldoende. Andere campagnes kunnen complexer zijn vanwege de materie of een cross mediale inzet van marketingkanalen. We gaan dan met u om tafel om de campagne strategisch uit te werken en maken een campagneplan op maat.

Hieronder leest u over de onderdelen die van toepassing zijn bij een marketingplan.

Strategie

Strategie

Onontbeerlijk voor een goede campagne: de strategie. Dat begint met een doelstelling en eindigt in een concreet plan van aanpak. Wat willen we bereiken, welke middelen hebben we tot onze beschikking en hoe gaan we deze optimaal inzetten?

Bij Braincandy praten we je graag bij. Er is immers zoveel en we begrijpen dat je niet altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en technische mogelijkheden. Daarom vertrouw jij op Braincandy.

Onze pientere strategen bepalen samen met jou de koers. En soms betrekken we specialisten voor bijvoorbeeld brand-development. Op deze wijze werken we efficiënt voor de beste resultaten.

Concept

Concept

Braincandy maakt niet alleen mooie dingen, we denken ook creatief mee in de opdracht. We geloven namelijk niet in het principe ‘u vraagt, wij draaien’. Wanneer jij vraagt, ontvang je onze commitment. En wees gewaarschuwd: Braincandy schuwt de confrontatie niet!

Ook wanneer je een opdracht bij ons neerlegt (of een vraag stelt) dan moet je niet verbaasd opkijken als wij deze vol overgave uitwerken tot een commercieel succesverhaal.

Je merkt het: bij Braincandy voeren wij jouw opdrachten met bezieling uit. We denken graag outside the box. We zijn onconventioneel en pragmatisch. Dat garanderen we.

Naast marketeer en strateeg, tref je in ons ook een sparringpartner!

Vormgeving

Vormgeving

Creativiteit zit in alles dat we doen: in ons denken én in onze uitvoering. Braincandy heeft een allround grafisch team beschikbaar waardoor elke opdracht met de juiste vaardigheden wordt uitgevoerd: door DTP’ers, creative designers, illustrators, fotografen en beeldbewerkers. Zij creëren complete huisstijlen en webdesigns tot en met cartoons en video’s.

De vormgevers van Braincandy maken onder andere: advertenties, brochures, logo’s, posters, verpakkingen, catalogi, displays en andere winkelmaterialen, boekcovers, online banners en gif-animaties, huisstijl ontwerpen, webdesigns, en nog veel meer.

Handig toch? Dat we de juiste specialist kunnen inzetten voor alle ontwerp opdrachten.

Content

Content

Wie gaat jouw verhaal vertellen? Met titels die aanspreken en woorden die blijven hangen? Of is het juist belangrijk dat je in Google gevonden wordt terwijl jouw webpagina toch nog prettig leesbaar is? Geen probleem voor onze tekstschrijfster!

De toepassingen voor goede content zijn erg divers: vakbladen, vacatureteksten, (corporate) storytelling, wervende teksten, SEO webteksten, persberichten, blog berichten, handboeken en ga zo maar door.

Onze tekstschrijfster is een generalist met een brede algemene interesse. Een type die van alles wel een beetje weet en zich hierdoor moeiteloos in de meest uiteenlopende onderwerpen inleeft.

Uitvoering

Uitvoering

Een goede strategie is zo goed als de uitvoering. En juist tijdens de uitvoering, wanneer er (forse) investeringen worden gedaan, zijn er veel risico’s en knelpunten. Dat is nu eenmaal zo en dan is het prettig dat Braincandy deze uitvoering volledig en veilig kan verzorgen.

Onze inkopers hebben een groot netwerk en weten voor jou de ‘beste’ deal te maken. Daarmee bedoelen we: een eerlijke prijs/kwaliteit verhouding en goede afspraken en garanties.

Eigenlijk vinden we de term ‘inkoper’ een beetje afdoen voor de werkelijkheid: onze inkopers zijn tevens coördinatoren zodat je gegarandeerd bent van een vlekkeloze voortgang van jouw opdracht.

Analyse

Analyse

Tot slot de analyse. Voor veel marketingbureaus een pijnlijk onderwerp, voor ons juist het moment waar we naar uitkijken: wat heeft het opgeleverd?

We zijn afhankelijk van externe variabelen (bijvoorbeeld de politiek, natuurrampen of de kwaliteit van uw databestand), maar over het algemeen kunnen we stellen dat onze marketing inspanningen leiden tot een rendabele investering voor jou. Sterker nog: tot op heden hebben wij geen teleurstellende resultaten gehad. Integendeel.

Onze data-analist weet het bereik van een campagne nauwkeurig in kaart te brengen waarmee we de verwachte respons (en conversie) berekenen. En van daaruit gaan we verder.