Online.
Voor elke website een
online marketing toepassing.
Online.
Voor elke website een online marketing toepassing.
WAT IS ONLINE MARKETING?
WAT IS ONLINE MARKETING?
Online marketing bevat alle marketing activiteiten die op internet plaatsvinden. Braincandy heeft een sterke focus op online marketing zoals zoekmachine optimalisatie, online advertising en webdesign. Voor elke website en elk budget bieden we een online marketingoplossing op maat.
Braincandy zou geen marketingbureau zijn als we niet verder keken dan online mogelijkheden. Wij zien uitdaging in het op elkaar afstemmen van ‘offline’ en ‘online’ kanalen. Bijvoorbeeld een e-mailing als vooraankondiging, gevolgd door een activerende direct mailing en ondersteunt door Google Ads advertenties. Dat is een multimediale -of zelfs een crossmediale- marketing benadering waar wij in geloven en waar jij als opdrachtgever naar op zoek bent.
Online marketing is zeer populair en we moeten toegeven dat een groot deel van onze uitvoerende activiteiten bestaat uit online marketing werkzaamheden. Dat is ook niet zo vreemd aangezien het online marketingkaneel zeer specifiek, beheersbaar en vooral erg goed meetbaar is.
Online marketing lijkt een simpel kunstje, maar is het niet. Naast kennis van de systemen en de diverse meettools (platformen zoals WordPress, Google en betaalde licenties als Majestic) moet je zeer zeker ook (algemene) marketingervaring hebben. Wie is je klant, wat gaat er in zijn hoofd (black box) om, hoe kun je dat beïnvloeden en hoe verander je een interesse in een aanschaf? Lees hieronder meer over onze benadering van online marketing.
STDC-MODEL VAN GOOGLE.
Omzet en nieuwe leads zijn de meest voorkomende online marketing doelen. Om die te bereiken moet je weten in welke fase jouw klant zit. Heeft hij al eens van je gehoord, is hij al eens in de (web)winkel geweest, heeft hij al informatie opgevraagd? Tot het moment dat er een eerste aanschaf is en je zelfs kunt spreken van een terugkerende klant.
Google heeft hiervoor een model gemaakt: See-Think-Do-Care.
In dit model staat de klant centraal in de verschillende fases van de online marketing funnel. Van bekendheid naar overweging, aankoop en tot slot loyaliteit. Deze leidraad hanteren we bij het uitwerken van een online marketing strategie. Elke online marketingactiviteit sluit aan bij de stap waar de klant zich in bevindt tijdens het aankoopproces.


STDC-MODEL VAN GOOGLE.
Omzet en nieuwe leads zijn de meest voorkomende online marketing doelen. Om die te bereiken moet je weten in welke fase jouw klant zit. Heeft hij al eens van je gehoord, is hij al eens in de (web)winkel geweest, heeft hij al informatie opgevraagd? Tot het moment dat er een eerste aanschaf is en je zelfs kunt spreken van een terugkerende klant.
Google heeft hiervoor een model gemaakt: See-Think-Do-Care.
In dit model staat de klant centraal in de verschillende fases van de online marketing funnel. Van bekendheid naar overweging, aankoop en tot slot loyaliteit. Deze leidraad hanteren we bij het uitwerken van een online marketing strategie. Elke online marketingactiviteit sluit aan bij de stap waar de klant zich in bevindt tijdens het aankoopproces.
SEE
Dit betreffen alle personen die mogelijk interesse hebben in jouw product of dienst. De doelgroep is op dit moment het grootst. Je wil hen benaderen.
THINK
Alle personen die werkelijk overwegen een product/dienst bij jou te kopen. Ze zitten nu hoogstwaarschijnlijk in de vergelijkingsfase en zijn beïnvloedbaar.
DO
Dit betreffen de personen die de aankoop gaan doen. Ze hebben alleen nog een zetje nodig om die aankoop nù en bij jou te doen.
CARE
Dit is de fase na de aankoop. Hierin zitten de klanten die we gaan overtuigen om vaker of meer bij jou aan te schaffen. Het doel is herkenning en loyaliteit.

ONLINE AANPAK.
Een goede online marketingcampagne heeft een duidelijke strategie. Die bepalen we aan de hand van analyses en statistiek. Maar het begint met een goed gesprek: wat zijn jouw doelstellingen, waarop gaan we meten, wat is het budget en wat zijn de verwachtingen.
Binnen het online marketing werkveld zijn er veel mogelijkheden en wij vinden het belangrijk dat jij weet wat die mogelijkheden zijn. Daarom geven we altijd tekst en uitleg bij ons voorstel. Niet teveel jargon en een heldere omschrijving van onze aanpak.