WAT IS ONLINE MARKETING?

Online marketing bevat alle marketing activiteiten die op internet plaatsvinden. Braincandy heeft een sterke focus op online marketing zoals zoekmachine optimalisatie, online advertising en webdesign. Voor elke website en elk budget bieden we een online marketingoplossing op maat.

Braincandy zou geen marketingbureau zijn als we niet verder keken dan online mogelijkheden. Wij zien uitdaging in het op elkaar afstemmen van ‘offline’ en ‘online’ kanalen. Bijvoorbeeld een e-mailing als vooraankondiging, gevolgd door een activerende direct mailing en ondersteunt door Google Ads advertenties. Dat is een multimediale, of zelfs een crossmediale, marketing benadering waar wij in geloven en waar jij, als opdrachtgever, naar op zoek bent.

Online marketing is zeer populair en we moeten toegeven dat het overgrote deel van onze uitvoerende activiteiten bestaat uit online marketing werkzaamheden. Dat is ook niet zo vreemd aangezien het online marketingkaneel zeer specifiek, beheersbaar en vooral erg goed meetbaar is.

Online marketing lijkt een simpel kunstje, maar is het niet. Naast kennis van de systemen en de diverse meettools (platformen zoals WordPress, Google en betaalde licenties) moet je zeer zeker ook (algemene) marketingervaring hebben. Wie is je klant, wat gaat er in zijn hoofd (black box) om, hoe kun je dat beïnvloeden en hoe verander je een interesse in een aanschaf? Lees hieronder meer over onze benadering van online marketing.

STDC-MODEL VAN GOOGLE.

Omzet en nieuwe leads zijn de meest voorkomende online marketing doelen. Om die te bereiken moet je weten in welke fase jouw klant zit. Heeft hij al eens van je gehoord, is hij al eens in de (web)winkel geweest, heeft hij al informatie opgevraagd? Tot het moment dat er een eerste aanschaf is en je zelfs kunt spreken van een terugkerende klant.

Google heeft hiervoor een model gemaakt: See-Think-Do-Care.

In dit model staat de klant centraal in de verschillende fases van de online marketing funnel. Van bekendheid naar overweging, aankoop en tot slot loyaliteit. Deze leidraad hanteren we bij het uitwerken van een online marketing strategie. Elke online marketingactiviteit sluit aan bij de stap waar de klant zich in bevindt tijdens het aankoopproces.

STDC-MODEL VAN GOOGLE.

Omzet en nieuwe leads zijn de meest voorkomende online marketing doelen. Om die te bereiken moet je weten in welke fase jouw klant zit. Heeft hij al eens van je gehoord, is hij al eens in de (web)winkel geweest, heeft hij al informatie opgevraagd? Tot het moment dat er een eerste aanschaf is en je zelfs kunt spreken van een terugkerende klant.

Google heeft hiervoor een model gemaakt: See-Think-Do-Care.

In dit model staat de klant centraal in de verschillende fases van de online marketing funnel. Van bekendheid naar overweging, aankoop en tot slot loyaliteit. Deze leidraad hanteren we bij het uitwerken van een online marketing strategie. Elke online marketingactiviteit sluit aan bij de stap waar de klant zich in bevindt tijdens het aankoopproces.

SEE

Dit betreffen alle personen die mogelijk interesse hebben in jouw product of dienst. De doelgroep is op dit moment het grootst. Je wilt hen benaderen.

THINK

Dit betreffen de personen die werkelijk overwegen een product/dienst bij jou te kopen. Ze zitten nu hoogstwaarschijnlijk in de vergelijkingsfase en zijn beïnvloedbaar.

DO

Dit betreffen de personen die de aankoop gaan doen. Ze hebben alleen nog een zetje nodig om die aankoop nù en bij jou te doen.

CARE

Dit is de fase na de aankoop. Hierin zitten de klanten die we gaan overtuigen om vaker of meer bij jou aan te schaffen. Het doel is herkenning en loyaliteit.

ONLINE AANPAK.

Een goede online marketingcampagne heeft een duidelijke strategie. Die bepalen we aan de hand van analyses en statistiek. Maar het begint met een goed gesprek: wat zijn jouw doelstellingen, waarop gaan we meten, wat is het budget en wat zijn de verwachtingen.

Binnen het online marketing werkveld zijn er veel mogelijkheden en wij vinden het belangrijk dat jij weet wat die mogelijkheden zijn. Daarom geven we altijd tekst en uitleg bij ons voorstel. Niet teveel jargon en een heldere omschrijving van onze aanpak.

NIEUWSGIERIG? Neem gerust contact op!

ONLINE MARKETING DIENSTEN.

Vanaf het eerste idee tot aan de totstandkoming van een website. Lees hoe wij bij Braincandy websites ontwikkelen.

Lees meer >

Elke website is uniek. We geven de website een eigen stijl en structuur, passend bij de organisatie en doelgroep.

Lees meer >

Ontvang je al veel verkeer op je website en heb je het idee dat het rendement beter kan? Dat kan Braincandy stimuleren!

Lees meer >

Teksten die door Google goed opgepikt worden én die de aandacht van jouw bezoeker vasthouden. Onze tekstschrijver kan dat!

Lees meer >

Wij verzorgen productfotografie en bedrijfsreportages voor websites en andere marketinguitingen (denk aan brochures en social media)

Lees meer >

Leg gebieden, installaties, bouwwerken en werkplaatsen vast met spectaculaire dronebeelden! Geschikt voor stilstaand (foto) en  bewegend (video) beeld.

Lees meer >

Verbeteren van de website: technische bouw, on-page factoren, page-speed, gebruikersvriendelijkheid, bevorderen van conversie.

Lees meer >

Het vermeerderen en beheren van het aantal waardevolle links die van externe goede websites naar jouw website linken.

Lees meer >

Het maken van relevante en waardevolle informatie dat aansluit op de behoeften van je doelgroep (tekst, blogposts, beeld, etc.).

Lees meer >

Een deskundig team dat voor jou bezig is om de beste resultaten uit jouw Google Search campagnes te halen.

Lees meer >

Zet banners in naast je reguliere Google Search advertenties voor extra branding en verkeer naar je website.

Lees meer >

Benaderen van mensen die al eens op jouw website zijn geweest, stimuleren conversie en verhogen omzet.

Lees meer >

Met Google Analytics krijg je inzicht in het gedrag van bezoekers op jouw website. Daardoor kun je tijdig bijsturen of juist doorpakken.

Lees meer >

Adverteren op Social Media om je bereik te vergroten, verkeer naar je website te sturen en te werken aan je naamsbekendheid.

Lees meer >

Laagdrempelige en controleerbare methode om relaties met je doelgroep te onderhouden. Draagt bij aan je online zichtbaarheid, bekendheid en verkeer naar je website.

Lees meer >

MARKETING
THINK IT, DO IT, CHECK IT.

NEEM CONTACT OP