GOOGLE DISPLAY REMARKETING.
Wat is het verschil tussen Google Display Marketing en Google Display Remarketing? Dat verschil is zeer klein, op één onderscheid na: Met de remarketing variant, ook wel retargeting genoemd, benaderen we mensen die al eens op jouw website zijn geweest. We kunnen hen achtervolgen met een banner die naar jouw homepagina gaat, of we kunnen hen achtervolgen met een specifieke banner van een product of dienst op een pagina die zij bezocht hebben.
Doel Display Remaketing
Het doel van Display Remarketing is dat bezoekers van jouw website die nog niet geconverteerd zijn, net dat extra duwtje in de rug krijgen zodat ze wel converteren. Hoe dat werkt? Heel eenvoudig. Hier geldt de kracht van herhaling. Bezoekers van jouw website worden meerdere keren achtervolgd met een banner van jouw bedrijf en/of product of dienst dat ze bezocht hebben. De kans dat ze dan alsnog overtuigd raken is zeer aanwezig. Zo zorg je ervoor dat een potentiële klant ook daadwerkelijk converteert naar klant.
Cookies
Google Display Remarketing werkt met cookies. Bij bezoekers van jouw website plaatsen wij een cookie en die laat ons weten op welke website wij hem kunnen benaderen. Het achtervolgingssysteem is in te stellen op duur en frequentie. Daarmee wordt irritatie voorkomen.
DE VOORDELEN
Op de pagina van Google Display Marketing heb je gelezen wat de voordelen zijn van banner marketing. Dit kun je uitbreiden met retargeting en dat noemen we Google Display Remarketing.
Als je al een vorm van Google Ads gebruikt, zoals Google Search advertenties, dan adviseren wij ook gebruik te maken van Google Display Remarketing. Daarmee wordt de initiële klik nog waardevoller. Door het retargeten van jouw website bezoekers is de kans groot dat ze terugkomen en converteren.
- Hoger rendement uit Google Ads campagnes
- Geeft inzicht in klantgedrag
- Draagt bij aan naamsbekendheid
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn van Google Search advertenties en Google Display Remarketing voor jouw website? Vraag het Braincandy!
BEKIJK OOK
LEES ONZE BLOG.
Korte samenvatting over landingspagina optimalisatie
Bezoekers leiden naar je landingspagina is belangrijk, maar je landingspagina zo optimaliseren dat je ook alles uit deze bezoekers haalt is evenzo belangrijk. We geven je een korte samenvatting en tips over landingspagina optimalisatie waarmee je jouw bezoekers aanzet tot actie.
Top 10 voordelen van een zoekfunctie op je website
Je kent het wel: dat zoekveld met vergrootglas rechtsboven op een webpagina. Dat is de zoekfunctie van de website en is superhandig voor gebruikers én voor de website eigenaar.
Top 10 Dynamische Web Development Trends in 2021
Een robuuste online aanwezigheid vergroot het bereik aan talloze prospects over de hele wereld. Om een hogere positie in zoekmachines te bereiken en te behouden, moet je meegaan met de voortdurende trends in web development.