GOOGLE DISPLAY REMARKETING.
Wat is het verschil tussen Google Display Marketing en Google Display Remarketing? Dat verschil is zeer klein, op één onderscheid na: Met de remarketing variant, ook wel retargeting genoemd, benaderen we mensen die al eens op jouw website zijn geweest. We kunnen hen achtervolgen met een banner die naar jouw homepagina gaat, of we kunnen hen achtervolgen met een specifieke banner van een product of dienst op een pagina die zij bezocht hebben.
Doel Display Remaketing
Het doel van Display Remarketing is dat bezoekers van jouw website die nog niet geconverteerd zijn, net dat extra duwtje in de rug krijgen zodat ze wel converteren. Hoe dat werkt? Heel eenvoudig. Hier geldt de kracht van herhaling. Bezoekers van jouw website worden meerdere keren achtervolgd met een banner van jouw bedrijf en/of product of dienst dat ze bezocht hebben. De kans dat ze dan alsnog overtuigd raken is zeer aanwezig. Zo zorg je ervoor dat een potentiële klant ook daadwerkelijk converteert naar klant.
Cookies
Google Display Remarketing werkt met cookies. Bij bezoekers van jouw website plaatsen wij een cookie en die laat ons weten op welke website wij hem kunnen benaderen. Het achtervolgingssysteem is in te stellen op duur en frequentie. Daarmee wordt irritatie voorkomen.
DE VOORDELEN
Op de pagina van Google Display Marketing heb je gelezen wat de voordelen zijn van banner marketing. Dit kun je uitbreiden met retargeting en dat noemen we Google Display Remarketing.
Als je al een vorm van Google Ads gebruikt, zoals Google Search advertenties, dan adviseren wij ook gebruik te maken van Google Display Remarketing. Daarmee wordt de initiële klik nog waardevoller. Door het retargeten van jouw website bezoekers is de kans groot dat ze terugkomen en converteren.
- Hoger rendement uit Google Ads campagnes
- Geeft inzicht in klantgedrag
- Draagt bij aan naamsbekendheid
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn van Google Search advertenties en Google Display Remarketing voor jouw website? Vraag het Braincandy!
BEKIJK OOK
LEES ONZE BLOG.
Conversies meten met Google Tag Manager
Google Tag Manager is een systeem waarbij je kunt zien hoe vaak er een conversie op de website is geweest. Bijvoorbeeld het aantal klikken op een telefoonnummer en het aantal contactformulieren dat is verzonden. Dit is handig omdat je kunt meten hoe interessant je webpagina of Google Ads campagne is en je kunt bijsturen.
Pagespeed belangrijk voor Google ranking
Pagespeed is een belangrijke factor voor je website ranking en draagt enorm bij aan een hogere positie in de Google zoekresultaten. Pagespeed is onderdeel van onze SEO werkzaamheden waarmee we jouw website optimaliseren en hoog in Google krijgen.
Hoe SEO en SEA elkaar versterken
Voor een optimaal resultaat van jouw vindbaarheid in de zoekmachines, adviseren we SEO en SEA tegelijk in te zetten. De reden daarvoor is het voordeel dat Google biedt wanneer beide activiteiten naast elkaar worden uitgevoerd.