Social Media Community Management

SOCIAL MEDIA COMMUNITY MANAGEMENT.

Bij Social Media Community Management ligt de focus vooral op het beheren en uitbreiden van klantrelaties met een merk, product of organisatie. Activiteiten zijn dan voornamelijk gericht op het versterken van onderlinge relaties om daarmee het vertrouwen te vergroten.

Community Management

Het fenomeen ‘community management’ komen we niet alleen tegen bij Social Media. Een Community Manager kan actief zijn op meerdere werkgebieden, zoals bij events en samenwerkingsverbanden. Het doel ‘het verenigen en versterken van mensen met dezelfde of vergelijkbare interesse’ is de overkoepelende factor.

Waarom Social Media Community Management?

Waarom je zou moeten investeren in Social Media Community Management? Omdat je deze vorm van owned media in eigen beheer hebt. Het is jouw kanaal en jij bepaalt de boodschap. Je kunt het sentiment van je doelgroep aanvoelen en daarop gaan sturen. Je klanten en fans kunnen alles roepen over je. Ons advies: doe mee en ga de interactie aan met je doelgroep.

DE VOORDELEN

Social Media Community Management is een vereiste voor elke organisatie dat een account heeft op een social platform. Daarnaast kun je er bewust voor kiezen om te starten op Social Media. Voor zeer veel bedrijven is het een laagdrempelige en controleerbare methode van marketing en draagt het daadwerkelijk bij aan je online zichtbaarheid, bekendheid en imago en uiteindelijk verkeer naar je website.

  • Sentiment doelgroep aanvoelen en direct bijsturen
  • Doelgroep bereiken en uitbreiden
  • Relevant verkeer naar je website zonder klikkosten

Niemand in de organisatie die het Community Management kan oppakken? Geen nood, Braincandy komt to the rescue.

BEKIJK OOK

LEES ONZE BLOG.

Ga naar de bovenkant