PROBLEEMSTELLING ALS BASIS VAN GOEDE VINDBAARHEID

Robotstofzuiger

Na jarenlange trouwe dienst zet Mark de stap: hij gaat voor zichzelf beginnen. Hij weet dat zijn idee een gat in de markt is. Zijn omgeving reageert zeer enthousiast: “Dit moet wel een succes worden!”. De door Mark ontwikkelde intelligente robotstofzuiger is anders dan alle anderen. Deze stofzuiger kan door middel van een app geprogrammeerd worden en maakt op innovatieve wijze ook kleine hoekjes schoon.

Het product is inmiddels volledig doorontwikkeld, de prototypes zijn klaar, de website staat online, hij staat bovenaan Google en de productbrochures zijn gedrukt. Mark is er klaar voor.

De stofzuiger is niet de goedkoopste op de markt, maar wel de meeste unieke. Mark heeft een onderzoek laten doen naar het koop- en beslissingsproces van zijn doelgroep waaruit bleek dat de prijs secundair was aan de werking van de stofzuiger.

Enkele maanden later zit Mark met zijn handen in zijn haar. De verkoop valt enorm tegen, maar de rekeningen stapelen zich op. De vindbaarheid is uitstekend, maar op de een of andere manier zijn de webtraffic en sales teleurstellend.

Via een relatie wordt Mark aan Braincandy voorgesteld. Dat blek een schot in de roos. Braincandy adviseerde om de probleemstelling van de doelgroep centraal te stellen. In plaats van te roepen dat je de beste bent, moest Mark laten zien waarom hij de beste is. De technologie en het design van stofzuiger onderscheidt zich namelijk op een unieke manier van zijn concurrentie.
Braincandy heeft de Google campagnes aangepast naar long term zoektermen die aansluiten bij het zoekgedrag van de doelgroep. ‘Een robotstofzuiger die ook in de hoekjes komt!’ en ‘Deze stofzuiger doet wel wat onze concurrent belooft!’, prijkt het in Mark’s nieuwe advertenties.

Wanneer de consument nu zoekt op ‘Robotstofzuiger lastige hoekjes’ of ‘Robotstofzuiger app’ staat Mark bovenaan! Doordat deze zoektermen een laag zoekvolume hebben scheelt het in de CPC én genereert hij relevante webtraffic.
Bent u benieuwd of de potentie van uw product of dienst op de juiste wijze onder de aandacht wordt gebracht? Neem dan contact op met Braincandy. hallo@braincandy.nl