Direct Mail

DIRECT MAIL.

Direct mail is het marketingkanaal dat via de brievenbus wordt verspreid. Alle gepersonaliseerde post als het ware. In de afgelopen jaren is een nieuwe trend ontstaan: grote bulkpartijen worden steeds meer vervangen door kleinere en meer gesegmenteerde mailingen en verzonden met een hogere frequentie. Direct mail is, in verhouding tot veel andere marketingkanalen, een relatief kostbaar medium. En daarom ook zo waardevol. Niet elke organisatie heeft de financiën voor een mailing en dat betekent dat je veel exclusiviteit krijgt. Lig jij met jouw bedrijf op de deurmat, dan val je zeker op!

In eigen huis

Braincandy beschikt over een eigen grafische productieafdeling voor digitaal drukwerk en direct mail opdrachten. Het grote voordeel van het in eigen beheer uitvoeren van direct mail opdrachten is het houden van controle over complexe en nauwkeurige opdrachten. Zo zijn we verzekerd dat de output naar onze wens is en kunnen we snel schakelen. Bovendien zitten we op de bron -wij zijn de producent- waardoor we de kosten ook realisitsch blijven.
Naast de opdrachten voor onze eindklanten, produceren we ook veel opdrachten van andere media- en reclamebureaus. Zij vertrouwen op de deskundigheid, hoge kwaliteitseisen en supervisie van Braincandy en haar team van grafische specialisten.

VDP, variabele data print

Een relatief nieuwe ontwikkeling op het gebied van direct mail is VDP (variabele data print / variable data printing). Met variabele data print wordt bedoeld dat er zo veel mogelijk personalisatie in de mailing wordt doorgevoerd. Dat kan in beeld en tekst. De mogelijkheden met VDP zijn werkelijk eindeloos. Voor Conrad verzenden we bijvoorbeeld activatie campagnes waarbij we putten uit een beeldbank van 800.000 beelden en daardoor krijgt elke klant van Conrad een op maat gemaakt aanbod.
De kracht van een direct mailing met variabele data print ligt vooral bij de programmeur. Vrijwel al onze direct mail opdrachten zijn in meer of mindere mate voorzien van complexe variabele data print. We zeggen ook niets teveel als we stellen dat we enorm goed zijn in de voorbereiding en uitvoering van direct mail.

Kwaliteitsborging

Een Direct Mail campagnes heeft veel risico’s. Een klein obstakel met een databestand, onjuiste koppeling in het printscript, verkeerde programmering of een vertraagde levering kan fatale gevolgen hebben. De porto is immers de grootste kostenpost en eenmaal gepost zijn de kosten al gemaakt en is herstel zeer kostbaar.
Om de kwaliteit te borgen zorgen wij ervoor dat de gehele productie, van databestand tot aan de postdatum, onder onze supervisie wordt uitgevoerd. Bovendien maken wij zelf alle printscripts en doen wij zelf de databewerkingen. Zo wordt er in de productie volledig focus gehouden op de output.

Direct mail

Onze werkzaamheden op het gebied van direct mail zijn: variabele data print, rotatie druk en print, digitaal drukwerk, selfmailer, periodieke campagnes, porto, vormgeving en opmaak, transport, voorraadbeheer.

DE VOORDELEN

Niets is zo veilig als het uitbesteden van een direct mail opdracht bij Braincandy. Wij hebben jarenlang ervaring in het nauwkeurig voorbereiden van dm orders en waren destijds de pionieren op het gebied van variabele data print. Bij ons zit je goed voor jouw direct mail productie.

  • Nauwkeurigheid en ervaring
  • Op de bron -wij zijn bij de producent- en dus lage kosten
  • Ook ontwerp en opmaak in eigen huis
  • Productie in eigen beheer en dus continu supervisie

Wil je de gemakken ervaren van het uitbesteden van een direct mail campagne bij Braincandy? Vraag een offerte aan en overtuig jezelf.

BEKIJK OOK

LEES ONZE BLOG.

Ga naar de bovenkant