Braincandy

Marketing voor autogarages

KLANTENBINDING MET BESCHIKBARE DATA

De directie van autobedrijf De Groot zit met een groeiend probleem. De afgelopen jaren is het aantal APK keuringen flink gedaald, het laatste jaar zelfs met 20%! En nu stelt de nieuwe marketingmedewerker ook nog eens voor om het budget voor aankomend jaar te verhogen,...

Robotstofzuiger

PROBLEEMSTELLING ALS BASIS VAN GOEDE VINDBAARHEID

Na jarenlange trouwe dienst zet Mark de stap: hij gaat voor zichzelf beginnen. Hij weet dat zijn idee een gat in de markt is. Zijn omgeving reageert zeer enthousiast: "Dit moet wel een succes worden!”. De door Mark ontwikkelde intelligente robotstofzuiger is anders dan alle...

HET-WAARMAKEN-VAN-BELOFTEN-ALS-UITGANGSPUNT

HET WAARMAKEN VAN BELOFTEN ALS UITGANGSPUNT

Mark, de 34-jarige directeur van een handelsonderneming in speelgoedartikelen, loopt ’s avonds laat door het magazijn van zijn bedrijf. De laatste medewerker is een half uur geleden naar huis vertrokken na een werkdag van ± 12 uur. Ondanks het late tijdstip hoort Mark in de...

Positionering bakkerij

MOND TOT MOND RECLAME, ACTUELER DAN OOIT…

In een klein dorp gelegen in Gelderland, precies tussen Arnhem en Nijmegen, staat bakker Janssen iedere dag om 04.00 uur naast zijn bed. Hij gaat hard aan de slag om zijn vaste klanten te voorzien van brood en banket. Sinds dit jaar zet hij bewust...

Barista klantenbinding

KLANTENBINDING D.M.V. PERSONALISATIE

Sjaak reist dagelijks met het openbaar vervoer vanuit zijn woonplaats Arnhem naar zijn werk in Utrecht. Hij is een man van de vaste routine, in Arnhem een bakje koffie voor onderweg, in Utrecht een croissantje met 30+ kaas zonder boter. Het weekend is weer voorbij en...

Lataza logo

KLANTENSERVICE ALS ONDERDEEL VAN DE MARKETING

Marketing is een containerbegrip voor allerlei activiteiten die een onderneming uitvoert om bij een klant onder de aandacht te komen en daar te blijven. Er wordt dan vaak alleen gedacht aan het bedenken van leuke acties en de kanalen om die te verspreiden. Zoals kortingsacties...

Lego slippers

MOEITE MET CONTENT MARKETING?

Hoor ik daar een aarzelende ‘JA’? Lees dan snel verder. In dit artikel leg ik je uit wat goede content is en waarin het zich onderscheid van traditionele marketing. Marketeers weten dat content superbelangrijk is, maar over welke content hebben ze het dan en wat is...

Verschil tussen online en offline data

ON- EN OFFLINE DATA SLIM INZETTEN

Overal wordt data verzameld en geregistreerd, dat is niet nieuw. We verfoeien het en tegelijkertijd misbruiken we het. De mens creëert vaak onbewust -dus zonder verkeerde bedoelingen- een wenselijk beeld van zichzelf. En omdat onze werkelijke data geregistreerd wordt, dan wordt dus ook de door...

Customer Journey Marketoonist

CUSTOMER JOURNEY MAPPING DOOR BRAINCANDY

De customer journey, de ‘klantreis’, is de reis die een consument maakt van het zijn van een niet-koper tot het worden van een koper c.q. klant, dus tot het moment dat de kassa rinkelt. De customer journey kent een aantal kritische punten en vormt een belangrijke...