SEA (Google Ads)

SEA (GOOGLE ADS).

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising en dat is adverteren op zoekmachines. Bij Braincandy focussen wij ons voornamelijk op de zoekmachine Google.
Het adverteren in Google heet Google Ads, voorheen Google AdWords. Het zijn de zichtbare advertenties in de advertentieruimtes van Google. Met Google Ads zorg je ervoor dat mensen naar jouw website gaan.

Wat zijn Google Ads?

Waar bestaat adverteren op Google uit? Adverteren op Google bestaat uit verschillende mogelijkheden zoals: Google Search, Google Display, Google Shopping, en YouTube.

  • Google Search: betaalde tekstadvertenties bovenaan de Google zoekresultaten.
  • Google Display: betaalde banner advertenties op andere website die dat toestaan. Dat kan random (willekeurige plaatsing) of door remarketing (achtervolgen van jouw website bezoeker).
  • Google Shopping: betaalde shopping advertenties voor webshops.
  • YouTube: betaalde advertenties voor, tijdens en rondom YouTube video’s.

Klikkosten (CPC=cost per click)

Het verdienmodel bij Google bestaat uit klikkosten: wanneer een zoekmachine gebruiker op jouw advertentie klikt betaal jij voor die ene klik. De prijs van die klik wordt bepaald door factoren zoals concurrentie en jouw eigen website ranking. Lees in dit artikel meer over hoe SEO bijdraagt aan verlaging van jouw klikkosten: Hoe SEO en SEA elkaar versterken.
Het is ons doel om die klik zo waardevol mogelijk te maken door ervoor te zorgen dat die klik wordt gedaan door relevante traffic. Is jouw doel om meer omzet / meer klanten te behalen, dan willen we dat die klik wordt gedaan door een (potentiële) klant. Dat is ons werk.

DE VOORDELEN

Marketeers verenigen zich (te) vaak in ‘kamp online’ of ‘kamp offline’. Bij Braincandy kiezen we geen partij. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat een goede strategie kanaalonafhankelijk is en staat of valt met de methode waarin de doelgroep benaderd wordt op het moment dat deze ontvankelijk is voor jouw boodschap. Die benaderingswijze is de meerwaarde van Braincandy. Wij adviseren over jouw marketinginzet: offline , online en een crossmediala aanpak.

  • Allround marketeers met kennis van online marketing
  • Kanaalonafhankelijk advies
  • Specifieke targetmogelijkheden
  • Beheersbare kosten

Benieuwd hoe wij offline en online verenigen voor jouw organisatie en doelstellingen? Neem contact op en kom erachter!

BEKIJK OOK

LEES ONZE BLOG.

Ga naar de bovenkant