Marketing: strategie, analyse en uitvoering

MARKETING STRATEGIE.

Een marketing strategie is onontbeerlijk voor een goede campagne. Een strategie begint met een doelstelling en eindigt in een concreet plan van aanpak. We bepalen wat we willen bereiken en met welke marketingkanalen we gaan werken.

Bij Braincandy praten we je ook graag bij. Er zijn immers zoveel marketingopties en wij begrijpen dat jij niet altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en technische mogelijkheden. Daarom kun jij vertrouwen op Braincandy.

UITVOERING.

Na de marketing strategie komt de uitwerking van de gekozen marketingkanalen. Tijdens de uitwerking, wanneer er investeringen worden gedaan, zijn er veel risico’s. Juist dan is het prettig dat je kunt vertrouwen op Braincandy voor een zorgeloos eindresultaat.

Voor alles op het gebied van online marketing hebben we de expertises in eigen huis: web development, SEO, SEA, alles gerelateerd aan Google en content creatie en ook Social Media. Printed media, zoals drukwerk, direct mail en sign worden in eigen huis samengesteld, vormgegeven, geprogrammeerd en wordt onder eigen supervisie geproduceerd. Hierdoor hebben we vat op de kwaliteit en zicht op de planning.

ANALYSE.

De analyse is het moment waar we naar uitkijken. We willen weten welk resultaat we voor jouw marketing strategie hebben bereikt.

Om een goede analyse te kunnen doen is het belangrijk dat de campagnedoelen vooraf al zijn bepaald zodat we de data gericht kunnen meten. Deze data bestaat voornamelijk uit respons en conversies in de breedste zin van het woord. Bijvoorbeeld: verkopen, inschrijvingen op nieuwsbrief, engagement op social media, offerte aanvragen, winkelbezoek, etc.

Vervolgens gaan we de data interpreteren en dat vormt weer belangrijke input voor nieuwe of opvolgende campagnes.

Braincandy illustratie
Ga naar de bovenkant