CONVERSIE OPTIMALISATIE.
Wat is conversie optimalisatie? Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat de weg van website bezoek naar conversie met zo min mogelijk hindernissen genomen kan worden. In de praktijk betekent het dat we veel research moeten doen. Testen, testen en nog eens testen tot de gebruikerservaring van de website bezoeker zo positief is dat de conversiedoelen steeds makkelijker behaald worden.
Wat zijn conversiedoelen?
Conversiedoelen zijn meestal omzetgericht zoals de aankoop van een product, het doen van een donatie en het aanvragen van een offerte. Even belangrijk zijn de sub conversiedoelen zoals het inschrijven op een nieuwsbrief, contact opnemen en engagement op sociale media. Deze acties kunnen namelijk op een later moment uitmonden in omzet.
Lees meer over het meten van conversies in de blog Conversies meten met Google Tag Manager.
Waar bestaat conversie optimalisatie uit?
De werkzaamheden rondom conversie optimalisatie zijn breed. We maken een splitsing in de min of meer zichtbare en onzichtbare elementen:
- Zichtbaar: beeldgebruik, routing pagina’s, intonatie, leesbaarheid, call to actions, titelstructuur, testimonials.
- Onzichtbaar: A/B testing, Analytics, onsite feedback, mouse tracking, eye tracking, omzetanalyse.
Bij conversie optimalisatie testen we de instellingen. Bijvoorbeeld de kleur en positie van een button of de weg van bestellen naar betalen. En door extra functionaliteiten in te bouwen, zoals een klantfeedback tool of actieve service chat, kunnen we monitoren wat de resultaten zijn.
Conversie optimalisatie bij andere media
Ten onrechte wordt vaak gedacht dat conversie optimalisatie alleen van toepassing is bij online marketingkanalen zoals op je website of in een e-mailing. Het is evenzeer toepasbaar bij bijvoorbeeld direct mail. Met testpanels en tracking software kunnen we de attentiewaarde van een direct mailing meten.
CONVERSIES EN CONVERSIEPAGINA’S
[TIP] Lees onze blogs over conversie versus respons en het verschil tussen conversiepagina en landingspagina.
LEAD GENERATION
Benieuwd naar je zakelijke websitebezoekers en je salesfunnel laten groeien? Dat kan! Leadinfo geeft je inzicht in alle webtraffic afkomstig van bedrijven. Je ziet vanuit welke bron de traffic afkomstig is, hoe lang deze op de website is geweest en welke pagina’s zijn bezocht. Super handig.
DE VOORDELEN
Conversie optimalisatie is in de praktijk vaak een ondergeschoven kindje, maar er is veel voordeel te behalen. Het voornaamste voordeel is dat het voor significant hoger rendement kan zorgen.
- Hoger rendement uit bestaande websitebezoekers
- Geeft inzicht in pijnpunten van je website
- Zorgt voor betere gebruiksvriendelijkheid
Wil je inzicht in de pijnpunten van jouw website en hoe je met conversie optimalisatie meer rendement kunt behalen? Laat een scan uitvoeren door Braincandy!
BEKIJK OOK
LEES ONZE BLOG.
Subsidie Mijn Digitale Zaak
Subsidie 'Mijn Digitale Zaak' Heb jij plannen voor een (nieuwe) website of webshop? Wil je beter gevonden worden in Google? Of liggen er andere digitale marketingvraagstukken? Braincandy [...]
Een WordPress website onderhouden. Hoe doe je dat?
Een WordPress website onderhouden. Hoe doe je dat? Oude of nieuwe websites, website met een aangeschaft thema en ook custom-made websites. Allemaal hebben ze website onderhoud nodig. [...]
Een complete gids: Voordelen van zoekmachine adverteren voor kleine bedrijven
Een complete gids: Voordelen van zoekmachine adverteren voor kleine bedrijven Groot of klein, vrijwel elke ondernemer heeft behoefte aan online marketing en met name zoekmachine adverteren. Voor [...]