Beeld zegt meer dan 1.000 woorden

Per maand kijken wij Nederlanders ruim 30 uur online video’s! En dat is niet zomaar. Mensen zijn van nature visueel ingestelde wezens en daardoor blijft videocontent langer in het hoofd hangen dan de platte teksten die we lezen (maar liefst 6x beter). Een goede video is dus een krachtig hulpmiddel om meer webtraffic en uiteindelijk meer omzet te genereren!
Niet overtuigd? We geven je een aantal redenen om te starten met video.

Onderdompeling

In een video ontsnappen de kijkers aan het dagelijkse leven en stappen in een andere gedachtewereld. De kijker wordt volledig wordt meegenomen in het verhaal dat de maker creëert. Video is daarmee een perfect kanaal voor merkbeleving.

Vertrouwen

Met video stimuleren we het vertrouwen van de kijker. Personen, handelingen, stemmen en context dragen bij aan het beeld dat de kijker van het merk (product/dienst) heeft. En pas als er vertrouwen is, wordt er gekocht.
Onderzoek wijst zelfs uit dat het aanbieden van een video op de website voor omzetverhoging zorgt, ongeacht of de bezoekers feitelijk de video bekijken. Je geeft openheid en laat zien dat je gelooft in je product/dienst.

Zoekmachine rankings

Wist je dat je met video 50 keer meer kans hebt (dan met platte tekst) om hoog te scoren in de organische zoekresultaten van Google? Waarom zou je het dan niet doen?

Het type video dat geschikt is voor jouw organisatie hangt af van de beoogde doelstelling. Een bedrijfsreportage waarbij je werknemers (en klanten) aan het woord laat draagt bij aan het imago van het bedrijf. Een handige instructievideo stimuleert je productverkopen en viral video’s zorgen voor verhoogde naamsbekendheid in een korte periode. Populair zijn de explinations: korte animatievideo’s waarin je kort en bondig je organisatie toelicht en de kijker bindt door duidelijk te maken waarom hij op zoek is naar jou.

En net zoals voor alle content geldt: wees relevant en to-the-point. Niemand bekijkt saaie of slecht gemonteerde video’s met push informatie. Betrek de kijker, verras hem, dompel hem onder en win zijn vertrouwen.

Wil je met video beginnen? Dan adviseren we je een specialist in de arm te nemen. Iemand die je kan informeren en adviseren en je behoedt voor veelgemaakte fouten. Iemand die kritisch is en durft te strepen in de plannen. Een samenwerkingspartner zoals Braincandy! Braincandy bedrijfsfilm. Of neem contact op via [email protected].

Ga naar de bovenkant