CONVERSIE OPTIMALISATIE.
Wat is conversie optimalisatie? Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat de weg van website bezoek naar conversie met zo min mogelijk hindernissen genomen kan worden. In de praktijk betekent het dat we veel research moeten doen. Testen, testen en nog eens testen tot de gebruikerservaring van de website bezoeker zo positief is dat de conversiedoelen steeds makkelijker behaald worden.
Wat zijn conversiedoelen?
Conversiedoelen zijn meestal omzetgericht zoals de aankoop van een product, het doen van een donatie en het aanvragen van een offerte. Even belangrijk zijn de sub conversiedoelen zoals het inschrijven op een nieuwsbrief, contact opnemen en engagement op sociale media. Deze acties kunnen namelijk op een later moment uitmonden in omzet.
Lees meer over het meten van conversies in de blog Conversies meten met Google Tag Manager.
Waar bestaat conversie optimalisatie uit?
De werkzaamheden rondom conversie optimalisatie zijn breed. We maken een splitsing in de min of meer zichtbare en onzichtbare elementen:
- Zichtbaar: beeldgebruik, routing pagina’s, intonatie, leesbaarheid, call to actions, titelstructuur, testimonials.
- Onzichtbaar: A/B testing, Analytics, onsite feedback, mouse tracking, eye tracking, omzetanalyse.
Bij conversie optimalisatie testen we de instellingen. Bijvoorbeeld de kleur en positie van een button of de weg van bestellen naar betalen. En door extra functionaliteiten in te bouwen, zoals een klantfeedback tool of actieve service chat, kunnen we monitoren wat de resultaten zijn.
Conversie optimalisatie bij andere media
Ten onrechte wordt vaak gedacht dat conversie optimalisatie alleen van toepassing is bij online marketingkanalen zoals op je website of in een e-mailing. Het is evenzeer toepasbaar bij bijvoorbeeld direct mail. Met testpanels en tracking software kunnen we de attentiewaarde van een direct mailing meten.
CONVERSIES EN CONVERSIEPAGINA’S
[TIP] Lees onze blogs over conversie versus respons en het verschil tussen conversiepagina en landingspagina.
LEAD GENERATION
Benieuwd naar je zakelijke websitebezoekers en je salesfunnel laten groeien? Dat kan! Leadinfo geeft je inzicht in alle webtraffic afkomstig van bedrijven. Je ziet vanuit welke bron de traffic afkomstig is, hoe lang deze op de website is geweest en welke pagina’s zijn bezocht. Super handig.
DE VOORDELEN
Conversie optimalisatie is in de praktijk vaak een ondergeschoven kindje, maar er is veel voordeel te behalen. Het voornaamste voordeel is dat het voor significant hoger rendement kan zorgen.
- Hoger rendement uit bestaande websitebezoekers
- Geeft inzicht in pijnpunten van je website
- Zorgt voor betere gebruiksvriendelijkheid
Wil je inzicht in de pijnpunten van jouw website en hoe je met conversie optimalisatie meer rendement kunt behalen? Laat een scan uitvoeren door Braincandy!
BEKIJK OOK
LEES ONZE BLOG.
Korte samenvatting over landingspagina optimalisatie
Bezoekers leiden naar je landingspagina is belangrijk, maar je landingspagina zo optimaliseren dat je ook alles uit deze bezoekers haalt is evenzo belangrijk. We geven je een korte samenvatting en tips over landingspagina optimalisatie waarmee je jouw bezoekers aanzet tot actie.
Top 10 voordelen van een zoekfunctie op je website
Je kent het wel: dat zoekveld met vergrootglas rechtsboven op een webpagina. Dat is de zoekfunctie van de website en is superhandig voor gebruikers én voor de website eigenaar.
Top 10 Dynamische Web Development Trends in 2021
Een robuuste online aanwezigheid vergroot het bereik aan talloze prospects over de hele wereld. Om een hogere positie in zoekmachines te bereiken en te behouden, moet je meegaan met de voortdurende trends in web development.